Ruhun Tutkuları, Descartes Sayfa 110-111

Ruha ait olmaları itibariyle, aynı tutkuların faydası/kullanılması ;ve ilk olarak sevgiye dair.

Merhaba,

Eğer sadece bedenimiz olsaydı ya da beden bizim en iyi bölümümüz olsaydı, bu açıklama yeterli olurdu; fakat beden daha az öneme sahip kısmımız olduğu İçin, tutkuları esasen, ruha ait olmaları bakımından göz önünde tutmalıyız. Ruha göre sevgi ve nefret bilgiden gelir ve neşe ve kederi öncelerler;ancak bilginin türleri olan neşenin ve kederin, bilginin yerini tuttukları durum müstesna. Ve bu bilgi doğru olduğunda , yani bizi sevmeye sürükledikleri şeyler hakikaten iyi ve nefret etmeye götürdükleri şeyler de hakikaten kötü olduklarında, sevgi nefretten karşılaştırılamaz derecede iyidir, çok büyük olamaz ve asla neşe doğurmaktan geri kalmaz. Bu sevginin ziyadesiyle, iyi olduğunu söylüyorum, çünkü bize gerçek iyilikleri katarak bize o denli kusursuz kılar. Yine bu sevginin çok büyük olamayacağını söylüyorum, çünkü en aşırı sevginin yapabileceği, bize bu iyilikleri o kadar kusursuzca katmaktır ki özellikle kendimize duyduğumuz sevgi kendimizle bu iyilik arasına bir ayrım koymaz; bu da kanaatimce hiçbir zaman kötü olamaz. Ve arkasından muhakkak neşe gelir çünkü sevdiğimiz şeyleri, bize ait bir iyilik olarak temsil eder.

Madde 139

Descartes “Ruhun Tutkuları  ” Sayfa 110-111

Sevgi’yle

Yasemin Emre

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s